Koppelingen

Retail-Tec ontwikkelt in eigen beheer en in opdracht uitbreidingen voor het Microsoft Dynamics Retail Management Systeem. Dankzij onze verregaande kennis van het systeem en van retail ontwikkelen wij oplossingen die aansluiten bij uw wensen. Van basis eisen om actief te kunnen zijn op de Nederlandse markt (Nederlandse vertaling, de geïntegreerde pinkoppeling) tot extra functionaliteit zoals validatieprinter functionaliteit, koppelingen met boekhoudapplicaties en import tools

Pin-koppeling

Retail-Tec biedt als enige in Nederland een geïntegreerde EMV pin-koppeling voor het Microsoft Dynamics Retail Management System (RMS). De pintransactie wordt direct vanuit de kassa gestart en de pinbon is geintegreerd op de kassabon. De koppeling is gecertificeerd door Equens voor vier verschillende merken printer hardware (Epson, IBM, Star, Toshiba Tec), voldoet aan de nieuwste internationale richtlijnen en ondersteunt Het Nieuwe Pinnen volledig. Elektronisch betalen wordt hierdoor veiliger. Omdat de pin-koppeling en de betaalautomaat gebruik maken van een beveiligde internetverbinding, in tegenstelling tot een telefoonlijn, neemt de transactiesnelheid enorm toe en dalen de transactiekosten aanzienlijk.

Vertalingen

Standaard levert Microsoft een Engelse versie, maar een Nederlandse (Retail-Tec), Franse en Duitse vertaling voor de kassa applicatie – inclusief kassabonnen – is ook beschikbaar. Retail-Tec levert een Nederlandse “Snelstart handleiding” bij de Nederlandse installaties.

Boekhouding / ERP integratie

Het kassasysteem is leidend in het verzamelen van alle retail gegevens. Deze gegevens wilt u op een zo makkelijk mogelijke manier in uw boekhouding kunnen verwerken. Daarom hebben we voor King Business Software een koppeling ontwikkeld die transactietotalen doorstuurt op journaalpostniveau. Dit betekent dat alle transactiegegevens bij de juiste grootboekrekening terecht komen door middel van XML gegevensuitwisseling.

Maar ook met Enterprise Resource Planning applicaties kunnen wij prima overweg en informatie uitwisselen. Door middel van de Universal Interface (Import/export gegevens van elke applicatie die gegevens kan wegschrijven naar SQL tabellen. Werkt samen met RMS Headquarters) hebben wij diverse Microsoft Dynamics NAV installaties gekoppeld. Ook met Microsoft Dynamics AX kan volledig worden geintegreerd door middel van de Retail Chain Manager for Dynamics Ax.

Webwinkel koppelingen

Steeds meer winkeliers kiezen ervoor om ook een webwinkel te openen, zodat hun assortiment ook binnen het bereik van de thuiswinkelaar komt. Met de RMS webshop koppelingen zorgt u ervoor dat u uw winkel nooit meer hoeft te sluiten en koppelt uw bestaande POS eenvoudig aan een ecommerce omgeving op basis van Magento of Prestashop. Zo beleeft u plezier aan uw efficiente POS en heeft u profijt van een extra verkoopkanaal.

Validatieprinter

Voor lokale overheden hebben we een extra module ontwikkeld waarmee het mogelijk is om – voor interne controle – extra gegevens af te drukken naar aanleiding van een transactie. Op aanvraagformulieren kunnen namelijk vaak geen bonnen worden aangehecht, maar op de achterkant kan wel extra informatie worden afgedrukt.

De baliemedewerker voert alle producten in op het transactiescherm en rekent vervolgens (zoals gewoonlijk) af. Nadat het betaalmiddel is ingevoerd en verwerkt komt er – in plaats van meteen een bon – een nieuw scherm naar voren waarbij de kassier wordt gevraagd om voor elke artikelregel het relevante document in te voeren in de validatieprinter: “Plaats document in validatieprinter”. Zodra de kassier op OK drukt wordt een validatieregel op het document afgedrukt. Op de validatieregel staan gegevens als een transactienummer, kassiernaam, datum en tijd, betaalmethode, product, etc.

Voor het afdrukken van de validatieregels wordt gebruik gemaakt van een Receipt+slip printer. Hiervoor is de EPSON TM-H6000III printer geselecteerd. Deze drukt pinbonnen af op thermisch papier en print een validatie tekst op documenten met een printlint. Een kosten- en ruimtebesparende optie.

Store Operations Excel Import

Het Microsoft Dynamics Retail Management Systeem heeft geen geintegreerde methode voor het importeren van bijvoorbeeld artikelgegevens of bestellingen die centraal worden gestuurd aan de winkels of afkomstig zijn van leveranciers. Vaak maakt een winkelketen gebruik van de Headquarters module om deze gegevens aan de vestigingen te sturen, maar als dit niet het geval is dan zijn de mogelijkheden gelimiteerd. Daarom hebben wij een applicatie ontwikkeld die een Excel 2003/2007 bestand kan inlezen en de gegevens naar de goede tabellen weg kan schrijven. Hierbij wordt er rekening mee gehouden of het een wijziging betreft of dat het om een heel nieuw artikel gaat.

Naast artikelgegevens kunnen ook nieuwe orders worden geïmporteerd of gewijzigd via een Excel bestand. De orderregels kunnen worden ingelezen op basis van het eigen artikelnummer of de artikelcode van de leverancier (alias). Ook is het mogelijk klantgegevens te importeren.

Koppeling naar leveranciers XML/EDI

Data invoer is een tijdrovende en foutgevoelige operatie. Daarom is het belangrijk om uw leveranciers zo veel mogelijk van het werk voor u te laten doen. Denkt u eens in hoeveel tijd het u zou besparen als u 20% van uw leveranciers die 80% van uw artikelen leveren hiertoe zou kunnen bewegen! Afhankelijk van hoe de data wordt aangeleverd kunnen wij gegevens direct van een Excel bestand, via een XML bestand/webservice of via EDI direct in de Microsoft Dynamics Retail Management System database verwerken zodat uw artikelgegevens altijd zo actueel mogelijk zijn.

Wilt u meer informatie over onze oplossingen? Heeft u een uitdaging in de automatisering en koppeling van uw systemen? Neem contact met ons op. Wij helpen u graag met een koppeling op maat.