Kassasysteem ABC! Maak de juiste investering!

Mensen willen snel geholpen worden bij de kassa en niet onnodig lang wachten. Kijk daarom naar een kassasysteem met goede software om zo jouw klant, maar ook jouw medewerkers te voorzien van een prettige omgeving waar onnodig lang wachten niet nodig is. Hieronder vind je de 12 belangrijke aspecten waar je aan moet denken bij de aanschaf van een kassasysteem.

1. Grote of kleine winkel? Bepaal het aantal kassa’s.

In een kleine winkel heb je waarschijnlijk genoeg aan één of twee kassa’s en een eventueel een Tablet (zie punt 11). Maak het betalen gemakkelijk voor je bezoekers en jezelf en kies voor een PIN-koppeling, voorraad- en boekhoudkoppeling, zodat alles in één keer wordt verwerkt. Een grote winkelketen, met meerdere afdelingen en een groot assortiment, heeft meerdere kassa’s nodig en een uitgebreide infrastructuur voor koppelingen met het ERP systeem in het hoofdkantoor en leveranciers van het assortiment.

2. Koppel je kassa’s direct aan je boekhoudhouding of ERP systeem.

Of je nu groot of klein bent, het is fijn wanneer je kassasysteem gekoppeld kan worden met je boekhoudsoftware. Jouw winkel is tenslotte gemiddeld 52 uur per week geopend en dan wil je niet veel extra tijd besteden aan de boekhouding. Door de koppeling bespaar je tijd en geld en je kunt er zelf voor kiezen dit a-la-minute door te koppelen naar de boekhouding of met een druk op de knop aan het einde van dag of week. Je ziet direct de actuele status van je omzet, je voorraad en je brutowinst.

3. Type kassa

Een viswinkel, een bakkerswinkel of misschien wel horeca gecombineerd met kleding of boeken, de eisen voor een kassa zijn overal verschillend. Zo is het in een viswinkel goed om een spatwaterdichte kassa te hebben, omdat er met vocht wordt gewerkt. Bij de bakker wil je natuurlijk geen kruimels in de kassa krijgen. Kies voor een kassa waar makkelijk op kan worden getikt en of waar wordt gewerkt met infrarood zodat je het scherm nauwelijks hoeft aan te raken om de transactie te registreren. Is er veel informatie over te dragen of uit te wisselen met de klanten dan zijn Tablets ideaal. Natuurlijk wil jij een professionele uitstraling in jouw winkel, zo ook met de kassa. Er zijn diverse mooie kassa’s en Tablets met een moderne uitstraling.

4. PIN- en NFC (telefoon)koppeling

Om typefouten door personeel te voorkomen is het goed om een PIN-koppeling te realiseren, zo kun je ook je klanten sneller helpen bij het afrekenen en kunnen ze al beginnen met pinnen op het moment dat de aankoop is verwerkt in de kassa en het product wordt ingepakt. Ook stimuleer je mensen te pinnen. Minder contant geld in je winkel is een stuk veiliger. Met de nieuwe pinautomaten is het zelfs mogelijk om contactloos NFC te betalen.

5. Voorraadbeheer koppelen, ook van leveranciers

De actuele voorraad houd je bij in een kassa met een voorraadbeheer systeem. Van de bestelling bij de leverancier, tot de ontvangst wordt hierin geregistreerd. Zo zie je welke artikelen je snel moet bijbestellen om geen nee te verkopen, weet je op elk moment wanneer nieuwe voorraad binnen komt en welke kleuren en maten binnenkort te verwachten zijn. Ook kun je daarmee de klant wijzen op vervangende producten indien het eerste product van zijn/haar voorkeur er niet is. Handig in elke winkel, je ziet op de kassa direct wat er nog beschikbaar is van een bepaald artikel. Het centraal doorvoeren van prijswijzigingen en een koppeling met de webshop wordt gerealiseerd zodat ook hier de voorraad wordt bijgehouden. Nog beter kan het worden als ook de voorraden van leveranciers gekoppeld worden en er bij verkoop een rechtstreekse levering van de leverancier naar de klant kan plaats vinden.

6. Niet op voorraad? Nabestellen…. NEE verkopen hoeft niet meer!

Een klant is op zoek naar een kledingstuk in haar maat, maar helaas, het is er niet meer. Dan is het eenvoudig dat het kassasysteem of de Tablet inzicht geeft in de voorraad bij andere filialen en het centrale magazijn, zodat je het kledingstuk alsnog na kunt bestellen of uit een andere filiaal te halen. Je kunt er dan voor kiezen het product naar de klant op te sturen te brengen of het te laten ophalen in de winkel. Een belangrijk contactmoment dat veel “goodwill” kan opleveren.

7. Controle vanuit het hoofdkantoor?

Wordt de strategie en inkoop centraal geregeld vanuit een hoofdkantoor? Met een centraal kassasysteem kan het hoofdkantoor per vestiging kijken naar de verkoop- en voorraadrapportages en het assortiment op basis van de regio, grootte van de winkel en andere omgevingsfactoren afstemmen. Vergelijken van de cijfers geeft inzicht in de prestaties van de afzonderlijke filialen. Naast de voorraad- en verkooprapportages, kan er ook worden gekeken naar de omzet van medewerkers, de reden van het openen van de kassalade en welke transacties er zijn verwerkt.

8. Hardlopers in de winkel

Inzicht krijgen in de omloopsnelheden van de verschillende producten om zo te bepalen wat hardlopers zijn of producten die minder worden verkocht, dat kan met één druk op de knop. Per periode kun je met één druk op de knop een actuele rapportage genereren en weet jij precies waar jij jouw acties op kunt afstemmen. Op basis van de omloopsnelheden kun je zien waar je euro het snelst mee terug te verdienen valt.

9. Veiligheid voor alles

Veiligheid voor je personeel, dat is van belang. Zit er veel geld in je kassa en is jouw winkel in een gebied wat gevoelig is voor overvallen? Er zijn kassasystemen waarmee je jouw winkelpersoneel kunt beschermen door beveiligingscamera’s te installeren en deze te koppelen met het kassasysteem, zodat de beelden automatisch worden opgeslagen. De winkelmanager heeft altijd inzage in de beelden, hiermee bescherm je je medewerkers en klanten.

10. Eenvoudig in gebruik

Kies voor een gebruiksvriendelijk systeem zodat nieuwe medewerkers, weekend- en invalskrachten snel zijn ingewerkt. Dit scheelt veel tijd in de inwerkperiode en overdracht. Een eenvoudig te bedienen systeem scheelt ook tijd in de afhandeling van (speciale) transacties, je voorkomt lange rijen en ergernis bij de kassa!

11. Tablet verkoop

Ervaar je soms pieken in de drukte en toch lange rijen bij de kassa in je winkel? Een oplossing is om een extra kassa aan te schaffen. In de rustige periodes is het dan eigenlijk weer zonde dat er een extra kassa staat die weinig wordt gebruikt. Er is een nieuwe oplossing om deze pieken op te vangen. Met een Tablet of mobiele telefoon kun je via een speciale app je artikelenlijst bekijken en transacties registreren. De klant kan contant afreken en de bon per e-mail ontvangen. Zo bespaar je ook op je kassarollen, goed voor het milieu en de portemonnee!
Deze extra kassa op Tablet of mobiel kun je ook gebruiken bij een tijdelijk verkooppunt als een actiestand voor de winkel of een marktkraam tijdens een lokaal evenement. Zo zorg je ervoor dat alle transacties goed in je administratie verschijnen en je voorraad up-to-date blijft.

12. Leer je klanten beter kennen

Bij verkopen via een web shop worden alle klantgegevens geregistreerd. Marketingacties om herhaalaankopen te stimuleren kunnen eenvoudig worden gecommuniceerd.

Ook in je winkel wil je klanten kunnen benaderen het is heel belangrijk om te weten wie ze zijn en hoe je ze kunt bereiken. Er zijn verschillende manieren om klantgegevens te registeren, wees creatief maak het aantrekkelijk voor je klanten om jouw winkel favoriet te maken.

Wil je milieubesparend zijn in je winkel? Dan kun je de klant om een e-mailadres vragen en de bon na de transactie meteen per e-mail versturen. Op die manier verzamel je aankoop en e-mailgegevens van de klant.

Verkoop je producten met een garantieperiode? Vraag de gegevens van de klant dan kan je hem op hoogte houden van interessante ontwikkelingen over en bijproducten voor zijn aankoop, stuur ze voor het einde van de garantieperiode de optie om deze te verlengen. Tegen het einde van de “livespan” van het product kun je een inruil voorstellen. Extra service voor de klant en mogelijke herhaalaankopen!

Stuur e-mail met regelmaat b.v. een korte (10 seconden lezen) per week/maand mail, zorg dat het interessant is en beantwoord een reactie direct, blijf je klant verrassen. Let er wel op dat je vooraf toestemming aan de klant vraagt om e-mail nieuws te sturen, dit is verplicht en voorkomt ongewenste mail bij de klant.

Klanten kun je extra’s bieden met een loyaliteitsprogramma. Bij veel winkels krijg je een fysieke klantenkaart. Het nadeel is dat mensen de kaart altijd bij zich moeten hebben. Wanneer je de klantgegevens in je kassasysteem hebt staan, kun je mensen op postcode en huisnummer opzoeken en de transactie koppelen. De bon, te behalen voordelen, de stand van zaken en echte gepersonaliseerde aanbiedingen kunnen per email, geef je klant aandacht dat maakt je winkel erg klantvriendelijk!

Met de juiste afwegingen kies je voor een perfect passend kassasysteem voor jouw winkel! Een goede keuze voor jezelf, je medewerkers en je klanten!

Gewoon een keer overleggen met mij, bel 020-6247284 of 06-39182488

Jan van de Ven
Retail forever.

Retail-Tec eerste Nederlandse partner Microsoft Dynamics AX Retail Essentials!

Trots zijn wij dat Retail-Tec de eerste Nederlandse partner van Microsoft Dynamics AX Retail Essentials is!

Afgelopen week hebben wij het certificeringstraject in Londen voltooid. Vanaf heden kunnen wij u optimaal adviseren over de mogelijkheden van Retail Essentials en u helpen met de implementatie in uw organisatie.

Vanaf eind april is de opvolger van het Microsoft Dynamics RMS officieel leverbaar: Microsoft Dynamics AX Retail Essentials. Software voor winkelketens.

Na het behalen van de certificering gaan we direct weer volop aan de slag. De uitgebreide reeks van add-ons, die wij hebben ontwikkeld voor Microsofts Dynamics RMS op de Nederlandse markt, moet worden bijgewerkt voor Microsoft Dynamics Retail Essentials.

Add-ons? Microsoft zal toch wel een compleet systeem afleveren?

Voor de Nederlandse markt hebben wij een aantal specifieke add-ons ontwikkeld, zoals de geïntegreerde Nederlandse pinkoppeling (met contactloos betalen), Museumjaarkaart en ticketprinter integratie, postcode onderzoek scherm, geautomatiseerde Excel import, Nederlandse boekhouding, XBRL, UBL en omnichannel web-winkel koppelingen met PrestaShop en Magento. We gaan hard aan de slag om deze op korte termijn ook beschikbaar te stellen voor Microsoft Retail Essentials.

Retail Essentials biedt een modern nieuwe uiterlijk en nieuwe standaard functionaliteit waarmee wij weer veel klanten een erg groot plezier kunnen doen. Retail Essentials is een breed opgezette oplossing geschikt voor veel verschillende winkels, van boekenwinkels tot fietsenwinkels, van kledingwinkels tot juwelierszaken van meubelwinkels tot bouwmarkten, tuincentra en supermarkten.

Microsoft Dynamics AX Retail Essentials is het nieuwe retail management systeem gericht op hetMKB met zowel winkel als hoofdkantoor functionaliteit. De oplossing is gebaseerd op het stabiele Microsoft Dynamics AX platform, de implementatie is echter een stuk eenvoudiger dan Microsoft Dynamics AX. Retail Essentials bevat alle functionaliteiten die essentieel zijn voor winkelketens en integratie met het bestaande financiële systeem is mogelijk.

Microsoft Dynamics AX Retail Essentials is geschikt vanaf 2 vestigingen: “the Sky is the Limit”.

Nieuwe Software voor winkelketens, Retail-Tec gaat de schoolbanken in!

Vanaf eind april is de opvolger van het Microsoft Dynamics Retail Management System officieel leverbaar: Microsoft Dynamics AX Retail Essentials. Software voor winkelketens.

Nieuwe software en automatisering betekent weer de schoolbanken in! Eind maart wonen wij de tweede 5-daagse training in Londen bij. Na het behalen van het certificaat zijn wij de eerste officiële reseller in Nederland.

Na deze certificatie gaan we direct weer volop aan de slag. De uitgebreide reeks van add-ons, die wij hebben ontwikkeld voor Microsofts RMS op de Nederlandse markt, moet worden bijgewerkt en compatible gemaakt voor Microsofts Retail Essentials.

Add-ons? Microsoft zal toch wel een compleet systeem afleveren?
Voor de Nederlandse markt hebben wij een aantal specifieke add-ons ontwikkeld, zoals de geïntegreerde Nederlandse pinkoppeling (met contactloos betalen), Museumjaarkaart en ticketprinter integratie, postcode onderzoek scherm, geautomatiseerde Excel import, Nederlandse boekhouding, XBRL, UBL en omnichannel web-winkel koppelingen met PrestaShop en Magento. We gaan hard aan de slag om deze op korte termijn ook beschikbaar te stellen voor Microsoft Retail Essentials.

Retail Essentials biedt een modern nieuwe uiterlijk en nieuwe standaard functionaliteit waarmee wij weer veel klanten een erg groot plezier kunnen doen. Retail Essentials is een breed opgezette oplossing geschikt voor veel verschillende winkels, van boekenwinkels tot fietsenwinkels, van kledingwinkels tot juwelierszaken en van meubelwinkels tot bouwmarkten en tuincentra.

Leest u dit verhaal en denkt u? Microsoft Dynamics Retail Management System? AX Retail Essentials? Geen idee of dit iets voor ons is?

Vraag dan een vrijblijvende demo aan. We laten u graag zien hoe onze nieuwe trots ook voor u kan werken!

Microsoft Dynamics AX Retail Essentials is geschikt vanaf 2 vestigingen: “the Sky is the Limit”.

De echte alles-in-een oplossing voor winkeliers en horeca

Retail-Tec Retail Management System is onze razendslimme kassa- en ICT-oplossing die u in één klap verlost van al die losse diensten. Nooit meer verschillende leveranciers voor uw kassa(‘s), software, internet en telefonie. Retail-Tec levert één messcherp geprijsd all-in-one pakket, waarbij u gebruik maakt van de allernieuwste techniek, voor een vast bedrag per maand. Zo kiest u voor eenvoud, terwijl u bespaart op tijd en geld.

Retail-Tec betekent direct geld besparen

Met Retail-Tec hoeft u niet te investeren in dure hard- en software. Uw huidige ICT-systeem (en waar mogelijk uw applicaties) zetten wij moeiteloos over. Kortom, wij leveren stekkerklare werkplekken die volledig zijn toegesneden op de wensen van u als ondernemer. Op deze manier bespaart u niet alleen direct op uw totale ICT kosten, maar behoudt u ook liquiditeit binnen uw bedrijf.

Voordelen op een rij

  • Eén naadloos geïntegreerde totaaloplossing, inclusief uw telefonie, internet en backoffice
  • Voortaan nog maar één aanspreekpunt
  • Geen directe investering, waarborging van uw liquiditeit
  • De allernieuwste benchmark hard- en software
  • Uitstekende beveiligd (privé) netwerk met pin certificering
  • Uw huidige ICT moeiteloos over naar Retail-Tec
  • Flexibel contract dat zich aanpast aan uw ambitie of verloop
  • Betalen per maand
  • Eén overzichtelijke maandfactuur
  • Altijd de scherpste prijs

Nieuwe telefooncentrale nodig? Kies voor Hosted Telefonie!

Hosted Telefonie is dé nieuwe toekomstvaste communicatie-oplossing. Uw telefooncentrale in de cloud, vast-mobiel en gedeelde bundels.

  • Lagere kosten, betaal naar verbruik
  • Altijd bereikbaar via één nummer
  • Mobiele telefoon volwaardig onderdeel van de telefooncentrale
  • Eenvoudig beheer met de Android / iPhone apps

Nieuwe telefooncentrale nodig? Kies voor Hosted Telefonie!

HIP Telefonie (Hosted IP)

Of u nu 2 medewerkers heeft of 150; u wilt optimaal bereikbaar zijn voor uw klanten en geen belangrijke gesprekken missen. Hosted Telefonie is de nieuwe toekomstvaste communicatie-oplossing wanneer u uw huidige telefooncentrale gaat vervangen. Maar ook wanneer u grip wilt krijgen op de kosten en niet voor financiële verrassingen wilt komen te staan.

HIP Express Office voor MKB

HIP Express Office biedt een telefooncentrale in de Cloud voor een vast maandbedrag per medewerker, een optioneel keuzemenu en nationaal onbeperkt bellen. Naast Nederlandse nationale en regionale nummers en nummerblokken is het ook mogelijk om Duitse en Belgische nummers aan te vragen. HIP Express Office is te beheren middels de HIP Telefooncentrale Beheer iPad App, en via WebBeheer binnen de Billingportal.

Integratie Vast en Mobiel in 1 (HIP) centrale

VAMO (Vast-Mobiel integratie) integreert vast & mobiel, en maakt volledig geïntegreerd bellen via uw bedrijfscentrale mogelijk. Daarmee is uw mobiele toestel een volwaardig onderdeel geworden van de telefooncentrale. U bent vast en mobiel op één enkel (vast) telefoonnummer bereikbaar en u belt via één (vast) nummer uit.

Zakelijk mobiel – gedeelde bundels voor uw medewerkers

Met Zakelijk Mobiel kunt u op alle fronten onbezorgd zaken doen, met de kwaliteit die u gewend bent en een supersnelle mobiel internet ervaring door 4G.
Nooit meer onverwachte kosten door onbeperkt bellen en sms’en en grote MB bundels met een zeer laag bovenbundel tarief. Tegoeden gelden op bedrijfsniveau waarbij gebruikers met elkaar delen en de mogelijkheid hebben tot extra SIM-kaarten voor het aansluiten van laptops, tablets en meer, zonder dat daar een extra abonnement voor nodig is.

Wilt u weten wat de mogelijkheden van Hosted Telefonie voor uw organisatie zijn? Bel +31 20 624 72 84 of e-mail office@retail-tec.nl.

De moderne kassa met Microsoft Dynamics AX voor Retail

Profiteer van de nieuwste technologie waarbij winkelen op internet en in uw winkel samenkomen

Microsoft Dynamics for Retail door Retail-Tec AmsterdamOf uw klant zich nu fysiek in de winkel of op internet (via de PC, telefoon of tablet) bevindt, overal heeft u direct zijn/haar aankoopinformatie beschikbaar en u kunt de klant optimaal helpen. Met Microsoft Dynamics AX for Retail Release 3 brengt Microsoft omnichannel in de winkel, met de moderne POS (Point of Sale) app voor tablet en telefoon en nog verdere e-commerce en sociale media integratie.

Klik hier om alle nieuwe mogelijkheden van Microsoft Dynamics AX voor Retail te lezen.

Leer uw klant kennen met Loyalty van Retail-Tec

Het leren kennen van uw klant wordt steeds belangrijker, wat beweegt hen om naar uw winkel te komen, wat zijn de persoonlijke interesses en hoe kunt u hier het beste op inspelen met uw assortimentskeuze. Door middel van klantenbeheer, customer relationship management of CRM, kunt u deze interesses registreren en zo een op maat gemaakte boodschap aan uw klant sturen.

Vergeet daarbij ook niet de mogelijkheden van sociale netwerken zoals Google Plus, Facebook en Twitter die u een directe relatie met uw klant geven en u de mogelijkheid geven direct in te spelen op vragen, wensen of problemen.

Met de oplossingen van Retail-Tec leert u uw klant beter kennen. Met een uitgebreid systeem voor het registeren van klantgegevens, versturen van een elektronische bon, het uitgeven en inwisselen van cadeaukaarten en mogelijkheden voor het instellen van een klantenkaart is het Microsoft Dynamics Retail Management System (RMS) goed uitgerust om meerwaarde te creëren voor uw klanten.

Cadeaukaarten

RMS biedt standaard ondersteuning voor cadeaukaarten. Gebruikt u voorgedrukte cadeau/klantenkaarten dan kan de kassamedewerker door simpelweg de barcode te scannen een klantenkaart (klanten rekening) activeren en/of het tegoed van een cadeaukaart registeren.

Op het moment dat de klant gaat afrekenen en aangeeft dat hij/zij beschikt over een tegoedbon / cadeaukaart dan kiest de kassamedewerker dit betaalmiddel op de kassa kiezen. Het systeem vraagt de code van de kaart in te voeren (dit kan door de barcode te scannen) en controleert het beschikbare tegoed. Is dit voldoende dan wordt de gehele transactie hiervan betaald, is het te weinig dan zal de kassa vragen een tweede betaalmiddel te kiezen om verder te gaan.

Klantenkaart/spaarsysteem

Wilt u iets extra’s terug doen voor uw klant, dan kunt u de klant een spaarsysteem aanbieden. Hierbij kan de klant punten of tegoed sparen afhankelijk van de verkopen die hij/zij doet.

U kunt aangeven hoeveel punten de klant krijgt per uitgegeven euro, maar ook specifieke artikelcategorieën toewijzen of juist uitsluiten van het spaarsysteem. Misschien wilt u wel een bonus geven als de klant zich aanmeldt of tijdelijk dubbele punten uitdelen om specifieke categorie producten te promoten.

Als de klantenkaart wordt gescand worden de gegevens van de klant opgehaald. Bovenaan het kassascherm is dan te zien hoeveel punten de klant al heeft verzameld. Heeft de klant een aantal punten bereikt dan krijgt de kassamedewerker dit te zien en kan er worden gekozen uit een product dat voor het beschikbare aantal punten beschikbaar is of kan verder worden gespaard.

Worden punten ingewisseld voor een cadeautje of korting, dan worden deze door het systeem van het totaal van de klant afgetrokken. De kassamedewerker (mits daartoe gerechtigd) kan ook besluiten extra punten uit te delen aan de klant.

Van alle transacties wordt een log bijgehouden zodat achteraf duidelijk zichtbaar is hoe het puntentotaal tot stand is gekomen.

De Retailwereld is voor altijd veranderd

Retail-Tec verandert mee, samenwerken met Retail-Tec is de sleutel tot succes. Wij helpen ondernemers met slimme internet technieken om nieuwe kansen te creëren. Met de alles-in-één kassasoftware van Microsoft Dynamics RMS –
Retail Management System- koppelt Retail-Tec betaalbare Open Source internet en Cloud techniek.

Slimme koppelingen

“Met deze software hebben wij allerlei koppelingen gemaakt”, vertelt Jan van de Ven van Retail-Tec. “Tussen de verschillende afdelingen binnen een bedrijf zoals inkoop en marketing, maar ook met externe partijen, zoals leveranciers en GS1. Alle data en activiteiten worden dan beheerd in uw eigen Cloud data base. Kostbare investeringen in hard- en software en een geavanceerde IT-af deling zijn daarmee verleden tijd. Wij nemen u die zorg uit handen, zelfs voor uw filialen in het buitenland! Via remote beheer kunnen wij op afstand problemen signaleren en oplossen!”

Breder assortiment zonder investering

Het onderbrengen van alle activiteiten in een Clouddatabase, is niet alleen gemakkelijk en voordelig, het brengt tevens tal van extra voordelen met zich mee. Van de Ven: “U kunt meerdere webwinkels beheren. Uw klanten kunnen online 7x24u bij u shoppen via die websites en daarbij hun winkelmandje meenemen. Uw klanten kunt u voortaan een breder sortiment bieden, omdat u uw klanten direct toegang kunt geven tot de voorraden bij uw leveranciers. Het systeem toont die producten dan automatisch met de winstmarge die u er op wilt maken, zodat u snel de nieuwste producten kunt verkopen en laten afhalen in de winkel. U kunt de product informatie van uw leveranciers makkelijk integreren in uw eigen winkels en websites, omdat u de data niet meer zelf hoeft te bewerken.” Ervaar zelf het gemak van één leverancier voor al uw winkel(-keten) en internet techniek,
neem contact op met Jan van de Ven, 020-6247284, Retail-Tec.nl.

De Retailwereld is voor altijd veranderd

 

RMS Import Tool versie 2

Om het mogelijk te maken om snel meerdere nieuwe of bestaande artikelen, klanten en bestellingen/pakbonnen toe te voegen in de database van het Microsoft Dynamics Retail Management System heeft Retail-Tec een import tool ontwikkeld genaamd RMSSOImport, de RMS Import tool. Een nieuwe uitgebreidere versie is nu beschikbaar.

Nieuw in deze versie is de mogelijkheid om nieuwe orders te importeren of te wijzigen via een Excel bestand. De orderregels kunnen worden ingelezen op basis van het eigen artikelnummer of de artikelcode van de leverancier (alias). Ook is het mogelijk klantgegevens te importeren.

In RMSSOImport kunnen Excel 97-2003 of 2007-2010 bestanden worden ingelezen. De data wordt op de juiste locatie in de database opgeslagen. Om er zorg voor te dragen dat de data voldoet aan de eisen die het Retail Management System er aan stelt worden de gegevens gevalideerd. De status van de import wordt op het scherm weergegeven.

Excel is niet vereist op het import systeem, maar is aanbevolen voor het snel kunnen corrigeren van gegevens of voor het controleren waarom een specifieke regel niet wordt ingelezen.