Leer uw klant kennen met Loyalty van Retail-Tec

Het leren kennen van uw klant wordt steeds belangrijker, wat beweegt hen om naar uw winkel te komen, wat zijn de persoonlijke interesses en hoe kunt u hier het beste op inspelen met uw assortimentskeuze. Door middel van klantenbeheer, customer relationship management of CRM, kunt u deze interesses registreren en zo een op maat gemaakte boodschap aan uw klant sturen.

Vergeet daarbij ook niet de mogelijkheden van sociale netwerken zoals Google Plus, Facebook en Twitter die u een directe relatie met uw klant geven en u de mogelijkheid geven direct in te spelen op vragen, wensen of problemen.

Met de oplossingen van Retail-Tec leert u uw klant beter kennen. Met een uitgebreid systeem voor het registeren van klantgegevens, versturen van een elektronische bon, het uitgeven en inwisselen van cadeaukaarten en mogelijkheden voor het instellen van een klantenkaart is het Microsoft Dynamics Retail Management System (RMS) goed uitgerust om meerwaarde te creëren voor uw klanten.

Cadeaukaarten

RMS biedt standaard ondersteuning voor cadeaukaarten. Gebruikt u voorgedrukte cadeau/klantenkaarten dan kan de kassamedewerker door simpelweg de barcode te scannen een klantenkaart (klanten rekening) activeren en/of het tegoed van een cadeaukaart registeren.

Op het moment dat de klant gaat afrekenen en aangeeft dat hij/zij beschikt over een tegoedbon / cadeaukaart dan kiest de kassamedewerker dit betaalmiddel op de kassa kiezen. Het systeem vraagt de code van de kaart in te voeren (dit kan door de barcode te scannen) en controleert het beschikbare tegoed. Is dit voldoende dan wordt de gehele transactie hiervan betaald, is het te weinig dan zal de kassa vragen een tweede betaalmiddel te kiezen om verder te gaan.

Klantenkaart/spaarsysteem

Wilt u iets extra’s terug doen voor uw klant, dan kunt u de klant een spaarsysteem aanbieden. Hierbij kan de klant punten of tegoed sparen afhankelijk van de verkopen die hij/zij doet.

U kunt aangeven hoeveel punten de klant krijgt per uitgegeven euro, maar ook specifieke artikelcategorieën toewijzen of juist uitsluiten van het spaarsysteem. Misschien wilt u wel een bonus geven als de klant zich aanmeldt of tijdelijk dubbele punten uitdelen om specifieke categorie producten te promoten.

Als de klantenkaart wordt gescand worden de gegevens van de klant opgehaald. Bovenaan het kassascherm is dan te zien hoeveel punten de klant al heeft verzameld. Heeft de klant een aantal punten bereikt dan krijgt de kassamedewerker dit te zien en kan er worden gekozen uit een product dat voor het beschikbare aantal punten beschikbaar is of kan verder worden gespaard.

Worden punten ingewisseld voor een cadeautje of korting, dan worden deze door het systeem van het totaal van de klant afgetrokken. De kassamedewerker (mits daartoe gerechtigd) kan ook besluiten extra punten uit te delen aan de klant.

Van alle transacties wordt een log bijgehouden zodat achteraf duidelijk zichtbaar is hoe het puntentotaal tot stand is gekomen.